Jak zwiększyć świadomość pracowników w kwestii cyberbezpieczeństwa?

BLOG-ART-01_12.05

Ostatnie lata i przede wszystkim wiele przypadków ataków hakerskich oraz wycieków danych, zmusiły nas do zainteresowania się kwestią ochrony oraz zwiększenia bezpieczeństwa w organizacjach. Nie od dziś wiadomo, że najwięcej ataków hakerskich bądź zagrożeń jest powodowanych przez czynnik błędu ludzkiego. To właśnie ludzie są najsłabszym ogniwem w każdej firmie. Zadaniem organizacji jest zwiększanie świadomości pracowników w kwestii cyberbezpieczeństwa. Jest to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na uchronienie przedsiębiorstwa przed potencjalnym atakiem hakerskiem. Jak to zrobić?

Szkolenia, szkolenia i jeszcze raz szkolenia!

Przeprowadzanie szkoleń, czy też warsztatów, które pomogą pracownikom zrozumieć realia zagrożeń cybernetycznych to pierwszy punkt, który organizacja musi spełnić, aby zwiększyć świadomość wśród współpracowników. Ważne! Szkolenia te muszą być przeprowadzane regularnie oraz pracownicy powinni znać powód ich przeprowadzania. Tylko wtedy szkolenia mają realny sens.

Dajmy pracownikom przykład z góry!

Łatwiej nam się wykonuje polecenia, jak widzimy przykład z góry – jest to dość oczywiste. Z tego względu osoby zarządzające firmą powinny być przykładem w kwestii przestrzegania zasad zwiększających cyberbezpieczeństwo w organizacji.

Wdrożenie prostej w przekazie polityki bezpieczeństwa!

Każdy z nas woli jasne, krótkie przekazy niż długie przepisy, szczególnie jeśli chodzi o przestrzeganie jakichkolwiek zasad. Właśnie dlatego warto zadbać określenie klarownych zasad dotyczących korzystania z urządzeń i systemów informatycznych w przedsiębiorstwie.

Musimy pamiętać, że to właśnie pracownicy są pierwszą linią obrony przed cyberatakami. Pracownicy, którzy są świadomi potencjalnych zagrożeń oraz ryzyka, są w stanie zidentyfikować i zapobiec atakom. Zwiększenie świadomości wśród pracowników chroni również przedsiębiorstwo przed stratami finansowymi. Ataki hakerskie mogą mieć poważne konsekwencje finansowe dla przedsiębiorstw, takie jak utrata danych, kradzież tożsamości lub przestoje w działalności. Warto dbać o wiedzę swoich pracowników w tej kwestii, nikt nie chce być przecież ofiarą wycieku danych bądź ataku hakerskiego 😉

O autorze

Natalia Prochowska

IT Content Expert | Social Media Manager

Podobne artykuły

pl_PLPL

Key Account Manager

Dział HANDLOWY

Forma zatrudnienia: B2B, UoP

Doświadczenie: Minimum 2 lata w sprzedaży

Miejsce pracy: Stacjonarnie w siedzibie firmy/ Hybrydowo

Oferta
Aplikuj

Opis stanowiska:

  • Obsługa kluczowych Klientów i aktywne pozyskiwanie nowych Partnerów biznesowych,
  • Dbałość o utrzymywanie relacji na najwyższym poziomie – traktujemy Klienta tak jak sami chcielibyśmy być traktowani 😊
  • Pozyskiwanie wysokobudżetowych projektów IT,
  • Badanie i kreowanie potrzeb Klientów w zakresie całej oferty firmy,
  • Prowadzenie procesu sprzedaży od zapytania po złożenie oferty – prezentacje handlowe, kalkulacje cenowe, ofertowanie, negocjacje umów i negocjacje cenowe,
  • Monitorowanie rynku – bo wiemy, że warto być na bieżąco w zakresie działania konkurencji, cen, oferowanych usług oraz potencjalnych klientów,
  • Realizowanie założonych planów sprzedaży,

Wymagania:

  • Doskonała znajomość wybranego segmentu rynku – masz już zbudowane pewne relacje w danym sektorze 👥,
  • Umiejętność budowania relacji z Klientem na szczeblu zarządczym,
  • Posiadanie wiedzy z zakresu rozwiązań infrastrukturalnych i software’u wspomagającego decyzje biznesowe,
  • Otwartość do wystąpień przed kamerą oraz umiejętność przemawiania podczas konferencji i innych wydarzeń branżowych – mile widziane
  • Cenimy osoby zaangażowane, nastawione na osiągnięcie celu oraz samodzielne!

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.

Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.