Kodeks dobrych praktyk
KODEKS ETYKI I DOBRYCH PRAKTYK OBOWIĄZUJĄCYCH W CLOUDWARE POLSKA SP. Z O.O.
§1 Zasady Ogólne
- Kodeks etyki i dobrych praktyk (zwany dalej „Kodeksem”) stanowi podsumowanie wspólnych wartości, które są przestrzegane w Cloudware Polska sp. z o.o. (zwanej dalej „Spółką”)
- Kodeks obowiązuje wszystkich pracowników i współpracowników Spółki.
- Kodeks określa zasady postępowania dotyczące relacji międzyludzkich, biznesowych oraz ochrony majątku i wizerunku Spółki. Kodeks określa również zasady przeciwdziałania praktykom korupcyjnym a także sposób współpracy Spółki z partnerami, kontrahentami i podmiotami konkurencyjnymi.
- Dokładamy wszelkich starań, aby działalność biznesową prowadzić zgodnie z przepisami prawa oraz przyjętymi standardami postępowania biznesowego. Oczekujemy również przestrzegania zasad określonych w tym dokumencie od naszych partnerów biznesowych, co oznacza, że ich polityka w tym zakresie ma dla nas znaczenie przy podejmowaniu decyzji o współpracy.
- W Spółce wyznajemy wspólne dla wszystkich pracowników i współpracowników wartości takie jak: zaangażowanie, profesjonalizm, skuteczność, odpowiedzialność, szacunek i jakość.
- W pełni angażujemy się w każdy projekt, a największą satysfakcję daje nam sukces naszych klientów.
- Stale podnosimy kwalifikacje i chętnie dzielimy się doświadczeniem.
- Ambitnie i konsekwentnie dążymy do realizacji naszego celu.
- Oczekujemy od siebie wzajemnego szacunku.
- Bierzemy odpowiedzialność za naszą pracę i otoczenie, w którym działamy.
- Wysoko stawiamy poprzeczkę dla jakości wszystkich naszych działań.
§2 Zasady postępowania w relacjach w pracowniczych i biznesowych
- Szanujemy prawa człowieka oraz normy prawa pracy.
- Stosujemy równe i uczciwe zasady zatrudniania, wynagradzania, rozwoju oraz awansu naszych pracowników i współpracowników.
- Jednakowo traktujemy pracowników i współpracowników niezależnie od rasy, płci, orientacji seksualnej, wyznania i przekonań politycznych.
- Nasze relacje opieramy na wzajemnym zaufaniu i poszanowaniu drugiej osoby, niezależnie od stanowiska i pełnionej funkcji.
- Dbamy o pozytywny wizerunek Spółki.
- Zachowujemy się w sposób, który nie naraża dobrego wizerunku Spółki. Dotyczy to również naszego zachowania poza czasem i miejscem pracy.
- Dbamy o schludny i profesjonalny wygląd, stosowny do wykonywanych zadań.
- Dbamy o majątek Spółki, gdyż służy on osiąganiu celów biznesowych. Nie wykorzystujemy powierzonego nam majątku do celów prywatnych z wyjątkiem, kiedy zostało to odrębnie uregulowane. Zasada ta dotyczy również majątku powierzonego przez klientów lub kontrahentów.
- Pracujemy z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa i ergonomii pracy. Rozwijamy świadomość w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy poprzez regularne szkolenia, dostosowane do wykonywanych obowiązków pracowników i współpracowników.
- Komunikujemy się̨ precyzyjnie i jednoznacznie.
- Udzielamy informacji kompletnych, obiektywnych, aktualnych i zrozumiałych.
- Szanujemy godność ́ i dobre imię̨ wszystkich osób, nie akceptujemy zachowań obraźliwych w stosunku do innych.
- Kierujemy się̨ zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, nie akceptujemy stosowania jakiejkolwiek formy mobbingu (obrażania, upokarzania, ubliżania, oczerniania i zastraszania innych) oraz jakichkolwiek zachowań noszących znamiona lub będących molestowaniem seksualnym.
- Dbamy o dobre relacje i współpracę, i nie akceptujemy rozgłaszania plotek oraz innych treści prowadzących do konfliktów.
§3 Zgodność działań z prawem krajowym, międzynarodowym, wymaganiami partnerów biznesowych, regulacjami branżowymi, standardami i dobrymi praktykami
- Przestrzegamy przepisów zawartych w prawie powszechnie obowiązującym oraz wewnętrznych regulacjach. Dbamy o zgodność procesów z obowiązującymi regulacjami. Stale aktualizujemy naszą wiedzę z zakresu wymagań prawnych odnoszących się do naszej działalności.
- W relacjach z klientami, pracownikami i partnerami zewnętrznymi przestrzegamy przepisów prawa, które obowiązują w krajach, w których prowadzimy naszą działalność.
- Respektujemy zobowiązania wynikające m.in. z norm ISO.
- Nie bierzemy udziału w przedsięwzięciach, które wiążą się z łamaniem prawa i zagrażają reputacji Spółki.
- Jesteśmy świadomi, że wszelkie działanie wbrew prawu wiąże się z odpowiednimi sankcjami, narażając Spółkę na straty finansowe i wizerunkowe oraz utratę zaufania kluczowych partnerów biznesowych.
§4 Przeciwdziałanie praktykom korupcyjnym i praniu brudnych pieniędzy
- Kierujemy się zasadami uczciwej konkurencji.
- Przeciwdziałamy zmowom cenowym, nie dążymy do uzyskania przewagi w nieuczciwy lub wynikający z nadużycia sposób.
- Kształtujemy ceny naszych produktów i usług na podstawie rzetelnej wyceny pracy oraz ich jakości.
- Nie zatrudniamy pracowników naszych konkurentów w celu pozyskania informacji prawnie chronionych.
- Nie rozpowszechniamy nieprawdziwych informacji o produktach lub usługach konkurencji.
- Nie akceptujemy prób zawierania umów i porozumień w celu ustalenia cen, dzielenia się bazami klientów, dostawców lub rynków z konkurentami i kontrahentami.
- Nie akceptujemy nieuprawnionego przekazywania i pozyskiwania informacji o konkurencji oraz udostępniania poufnych i wrażliwych informacji konkurentom lub innym podmiotom.
- Informujemy naszych partnerów biznesowych o przestrzeganiu przez nas zasad etyki postępowania w biznesie udostępniając zasady na naszej stronie internetowej i zobowiązujemy naszych partnerów do przestrzegania tych zasad. Wyznajemy zasadę „zero tolerancji dla korupcji”.
- Zabraniamy udostępniania konkurencji wrażliwych danych, prowadzenia nieoficjalnych ustaleń, porozumień itp., które mogłyby stanowić prze jaw łamania przepisów dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji.
- Przeciwdziałamy praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu działalności przestępczej, w szczególności terroryzmu.
- Prowadzimy naszą działalność wyłącznie ze sprawdzonymi partnerami biznesowymi. Nie angażujemy się w transakcje oraz współpracę z podmiotami, których działania budzą wątpliwości, a środki, którymi dysponują mogą pochodzić z nielegalnych źródeł, będących wynikiem takich przedsięwzięć jak: akty terrorystyczne, handel narkotykami i ludźmi lub obchodzenie przepisów podatkowych.
- Stosujemy wobec naszych klientów środki bezpieczeństwa finansowego. Monitorujemy, analizujemy i rejestrujemy przeprowadzane transakcje pod kątem wystąpienia ryzyka prania brudnych pieniędzy.
- Przeciwdziałamy konfliktowi interesów. Zgłaszamy do Zarządu Spółki każdą relację rodzinną lub osobistą z personelem partnera biznesowego, jeżeli w związku z realizowanymi obowiązkami uczestniczymy w realizacji prac z tym partnerem biznesowym.
- Zapewniamy transparentność procesów, transakcji i inwestycji, szczególnie poprzez rzetelność prowadzonej dokumentacji i zdefiniowany przepływ informacji.
- Wszelkie wytworzone dane w formie raportów itp. muszą być prawdziwe, dokładne, kompletne, spójne, terminowe i zrozumiałe. Celowe manipulowanie danymi, w szczególności ich fałszowanie, ukrywanie, zmienianie, niszczenie lub tworzenie błędnych danych jest zabronione i może wiązać się zarówno z postępowaniem dyscyplinarnym jak i karnym.
- Nie akceptujemy żadnych form korupcyjnego zachowania w działaniach biznesowych, jak również w działaniach naszych pracowników i współpracowników, w szczególności:
- obiecywania, sugerowania, wręczania, żądania lub przyjmowania jakichkolwiek korzyści majątkowych lub osobistych dla siebie lub dla osób trzecich,
- powoływania się na wpływy, poszukiwania lub wykorzystywania swoich wpływów lub innych osób, w tym wpływów w organach władzy publicznej, przedsiębiorstwach i innych podmiotach w celu uzyskania korzyści majątkowej lub osobistej.
- Nie przekazujemy partiom politycznym i ich przedstawicielom, a także kandydatom na stanowiska polityczne jakichkolwiek nienależnych korzyści materialnych i niematerialnych, bez względu na fakt, czy takie korzyści są wręczane, bądź oferowane bezpośrednio, czy za pośrednictwem osób trzecich. Tego też oczekujemy od naszych partnerów biznesowych.
- Nie wspieramy finansowo żadnej partii politycznej.
§5 Ochrona własności intelektualnej
- Wykorzystujemy pomysły, materiały, oprogramowanie, informacje innej osoby lub podmiotu, tylko jeżeli posiadamy do nich uprawnienia.
- Korzystamy z oprogramowania osób trzecich, do którego jesteśmy uprawnieni.
- Chroniąc naszą własność intelektualną korzystamy wyłącznie z zatwierdzonych przez Spółkę narzędzi, oprogramowania, systemów i urządzeń.
§6 Bezpieczeństwo Informacji
- Dbamy o bezpieczeństwo informacji, chronimy dane osobowe.
- Bezpieczeństwo informacji jest dla nas niezwykle istotne. Przestrzeganie w tym obszarze przepisów krajowych oraz międzynarodowych wyznacza nasze standardy bezpieczeństwa strategicznego.
- Ze szczególną uwagą stosujemy przepisy prawa regulujące przepływ informacji poufnych, wrażliwych, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa.
- Chronimy dane osobowe naszych pracowników i partnerów traktując je w sposób rzetelny i poufny oraz przeciwdziałamy ich niewłaściwemu wykorzystaniu.
- Informacje o funkcjonowaniu Spółki traktujemy z należytą starannością. Nie przetwarzamy danych w miejscach publicznych, np. w samolocie, restauracji czy pociągu.
- Rozwijamy systemy obrony przed atakami w cyberprzestrzeni oraz kradzieży informacji w sieci internetowej.
- Każdy z nas jest osobiście odpowiedzialny za stosowanie się do obowiązujących przepisów prawa dotyczących informacji prawnie chronionych oraz do obowiązujących w Spółce regulacji dotyczących postępowania z wiadomościami stanowiącymi informacje niejawne oraz tajemnicę przedsiębiorstwa.
- Realizujemy programy budujące świadomość naszych pracowników i współpracowników w zakresie bezpieczeństwa informacji w tym ochrony danych osobowych,
- Nadzorujemy dostępy do naszych pomieszczeń.
§7 Poszanowanie środowiska naturalnego
- Angażujemy się w ochronę środowiska.
- Prowadzimy działalność tak, aby w minimalnym stopniu negatywnie wpływać na środowisko naturalne i być zgodnym z wymaganiami prawa oraz przyjętymi normami.
- Kształtujemy świadomość ekologiczną naszych pracowników i współpracowników poprzez zapewnienie dostępu do aktualnej wiedzy w tym zakresie oraz do inicjatyw proekologicznych.
§8 Zgłaszanie działań niepożądanych
- Jeżeli uważasz, że ktoś z Twojego otoczenia służbowego (inny pracownik, klient, kontrahent, dostawca czy inna osoba) działa niezgodnie z prawem lub niniejszym Kodeksem, jesteś zobowiązany/a zgłosić ten fakt do Dyrektora Administracji.
- Możesz to zrobić:
(i) przesyłając wiadomość e-mail na adres e-mail: zgloszenia@cloudware.pl
(ii) listownie na adres Cloudware Polska sp. z o.o., ul. J.P. Dziekońskiego 1, 00-728 Warszawa.
Każda osoba, która w dobrej wierze zgłasza naruszenie, podlega ochronie. Zgłoszenie podejrzenia naruszenia zasad Kodeksu nie powoduje jakichkolwiek negatywnych konsekwencji wobec pracownika/współpracownika. Każde zgłoszenie traktowane jest w sposób poważny i uczciwy i rozpatrywane jest bezzwłocznie. Jeśli na podstawie analizy sytuacja tego wymaga, podejmowane są odpowiednie działania naprawcze.