Kodeks dobrych praktyk

KODEKS ETYKI I DOBRYCH PRAKTYK OBOWIĄZUJĄCYCH W CLOUDWARE POLSKA SP. Z O.O.

§1 Zasady Ogólne

 

  1. Kodeks etyki i dobrych praktyk (zwany dalej „Kodeksem”) stanowi podsumowanie wspólnych wartości, które są przestrzegane w Cloudware Polska sp. z o.o. (zwanej dalej „Spółką”)
  2. Kodeks obowiązuje wszystkich pracowników i współpracowników Spółki.
  3. Kodeks określa zasady postępowania dotyczące relacji międzyludzkich, biznesowych oraz ochrony majątku i wizerunku Spółki. Kodeks określa również zasady przeciwdziałania praktykom korupcyjnym a także sposób współpracy Spółki z partnerami, kontrahentami i podmiotami konkurencyjnymi.
  4. Dokładamy wszelkich starań, aby działalność biznesową prowadzić zgodnie z przepisami prawa oraz przyjętymi standardami postępowania biznesowego. Oczekujemy również przestrzegania zasad określonych w tym dokumencie od naszych partnerów biznesowych, co oznacza, że ich polityka w tym zakresie ma dla nas znaczenie przy podejmowaniu decyzji o współpracy. 
  5. W Spółce wyznajemy wspólne dla wszystkich pracowników i współpracowników wartości takie jak: zaangażowanie, profesjonalizm, skuteczność, odpowiedzialność, szacunek i jakość.
    • W pełni angażujemy się w każdy projekt, a największą satysfakcję daje nam sukces naszych klientów.
    • Stale podnosimy kwalifikacje i chętnie dzielimy się doświadczeniem.
    • Ambitnie i konsekwentnie dążymy do realizacji naszego celu.
    • Oczekujemy od siebie wzajemnego szacunku.
    • Bierzemy odpowiedzialność za naszą pracę i otoczenie, w którym działamy.
    • Wysoko stawiamy poprzeczkę dla jakości wszystkich naszych działań.
 
 
 

§2 Zasady postępowania w relacjach w pracowniczych i biznesowych

 

  1. Szanujemy prawa człowieka oraz normy prawa pracy.
  2. Stosujemy równe i uczciwe zasady zatrudniania, wynagradzania, rozwoju oraz awansu naszych pracowników i współpracowników.
  3. Jednakowo traktujemy pracowników i współpracowników niezależnie od rasy, płci, orientacji seksualnej, wyznania i przekonań politycznych.
  4. Nasze relacje opieramy na wzajemnym zaufaniu i poszanowaniu drugiej osoby, niezależnie od stanowiska i pełnionej funkcji.
  5. Dbamy o pozytywny wizerunek Spółki.
  6. Zachowujemy się w sposób, który nie naraża dobrego wizerunku Spółki. Dotyczy to również naszego zachowania poza czasem i miejscem pracy.
  7. Dbamy o schludny i profesjonalny wygląd, stosowny do wykonywanych zadań.
  8. Dbamy o majątek Spółki, gdyż służy on osiąganiu celów biznesowych. Nie wykorzystujemy powierzonego nam majątku do celów prywatnych z wyjątkiem, kiedy zostało to odrębnie uregulowane. Zasada ta dotyczy również majątku powierzonego przez klientów lub kontrahentów.
  9. Pracujemy z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa i ergonomii pracy. Rozwijamy świadomość w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy poprzez regularne szkolenia, dostosowane do wykonywanych obowiązków pracowników i współpracowników. 
  10. Komunikujemy się̨ precyzyjnie i jednoznacznie.
  11. Udzielamy informacji kompletnych, obiektywnych, aktualnych i zrozumiałych.
  12. Szanujemy godność ́ i dobre imię̨ wszystkich osób, nie akceptujemy zachowań obraźliwych w stosunku do innych.
  13. Kierujemy się̨ zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, nie akceptujemy stosowania jakiejkolwiek formy mobbingu (obrażania, upokarzania, ubliżania, oczerniania i zastraszania innych) oraz jakichkolwiek zachowań noszących znamiona lub będących molestowaniem seksualnym.
  14. Dbamy o dobre relacje i współpracę, i nie akceptujemy rozgłaszania plotek oraz innych treści prowadzących do konfliktów.
 
 
 

§3 Zgodność działań z prawem krajowym, międzynarodowym, wymaganiami partnerów biznesowych, regulacjami branżowymi, standardami  i dobrymi praktykami

 

  1. Przestrzegamy przepisów zawartych w prawie powszechnie obowiązującym oraz wewnętrznych regulacjach. Dbamy o zgodność procesów z obowiązującymi regulacjami. Stale aktualizujemy naszą wiedzę z zakresu wymagań prawnych odnoszących się do naszej działalności.
  2. W relacjach z klientami, pracownikami i partnerami zewnętrznymi przestrzegamy przepisów prawa, które obowiązują w krajach, w których prowadzimy naszą działalność.
  3. Respektujemy zobowiązania wynikające m.in. z norm ISO.
  4. Nie bierzemy udziału w przedsięwzięciach, które wiążą się z łamaniem prawa i zagrażają reputacji Spółki. 
  5. Jesteśmy świadomi, że wszelkie działanie wbrew prawu wiąże się z odpowiednimi sankcjami, narażając Spółkę na straty finansowe i wizerunkowe oraz utratę zaufania kluczowych partnerów biznesowych.
 
 
 

§4 Przeciwdziałanie praktykom korupcyjnym i praniu brudnych pieniędzy

 

  1. Kierujemy się zasadami uczciwej konkurencji.
  2. Przeciwdziałamy zmowom cenowym, nie dążymy do uzyskania przewagi w nieuczciwy lub wynikający z nadużycia sposób. 
  3. Kształtujemy ceny naszych produktów i usług na podstawie rzetelnej wyceny pracy oraz ich jakości.
  4. Nie zatrudniamy pracowników naszych konkurentów w celu pozyskania informacji prawnie chronionych.
  5. Nie rozpowszechniamy nieprawdziwych informacji o produktach lub usługach konkurencji.
  6. Nie akceptujemy prób zawierania umów i porozumień w celu ustalenia cen, dzielenia się bazami klientów, dostawców lub rynków z konkurentami i kontrahentami. 
  7. Nie akceptujemy nieuprawnionego przekazywania i pozyskiwania informacji o konkurencji oraz udostępniania poufnych i wrażliwych informacji konkurentom lub innym podmiotom. 
  8. Informujemy naszych partnerów biznesowych o przestrzeganiu przez nas zasad etyki postępowania w biznesie udostępniając zasady na naszej stronie internetowej i zobowiązujemy naszych partnerów do przestrzegania tych zasad. Wyznajemy zasadę „zero tolerancji dla korupcji”.
  9. Zabraniamy udostępniania konkurencji wrażliwych danych, prowadzenia nieoficjalnych ustaleń, porozumień itp., które mogłyby stanowić prze jaw łamania przepisów dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji.
  10. Przeciwdziałamy praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu działalności przestępczej, w szczególności terroryzmu.
  11. Prowadzimy naszą działalność wyłącznie ze sprawdzonymi partnerami biznesowymi. Nie angażujemy się w transakcje oraz współpracę z podmiotami, których działania budzą wątpliwości, a środki, którymi dysponują mogą pochodzić z nielegalnych źródeł, będących wynikiem takich przedsięwzięć jak: akty terrorystyczne, handel narkotykami i ludźmi lub obchodzenie przepisów podatkowych. 
  12. Stosujemy wobec naszych klientów środki bezpieczeństwa finansowego. Monitorujemy, analizujemy i rejestrujemy przeprowadzane transakcje pod kątem wystąpienia ryzyka prania brudnych pieniędzy.
  13. Przeciwdziałamy konfliktowi interesów. Zgłaszamy do Zarządu Spółki każdą relację rodzinną lub osobistą z personelem partnera biznesowego, jeżeli w związku z realizowanymi obowiązkami uczestniczymy w realizacji prac z tym partnerem biznesowym. 
  14. Zapewniamy transparentność procesów, transakcji i inwestycji, szczególnie poprzez rzetelność prowadzonej dokumentacji i zdefiniowany przepływ informacji.
  15. Wszelkie wytworzone dane w formie raportów itp. muszą być prawdziwe, dokładne, kompletne, spójne, terminowe i zrozumiałe. Celowe manipulowanie danymi, w szczególności ich fałszowanie, ukrywanie, zmienianie, niszczenie lub tworzenie błędnych danych jest zabronione i może wiązać się zarówno  z postępowaniem dyscyplinarnym jak i karnym. 
  16. Nie akceptujemy żadnych form korupcyjnego zachowania w działaniach biznesowych, jak również w działaniach naszych pracowników i współpracowników, w szczególności:
    • obiecywania, sugerowania, wręczania, żądania lub przyjmowania jakichkolwiek korzyści majątkowych lub osobistych dla siebie lub dla osób trzecich,
    • powoływania się na wpływy, poszukiwania lub wykorzystywania swoich wpływów lub innych osób, w tym wpływów w organach władzy publicznej, przedsiębiorstwach i innych podmiotach w celu uzyskania korzyści majątkowej lub osobistej.
  17. Nie przekazujemy partiom politycznym i ich przedstawicielom, a także kandydatom na stanowiska polityczne jakichkolwiek nienależnych korzyści materialnych i niematerialnych, bez względu na fakt, czy takie korzyści są wręczane, bądź oferowane bezpośrednio, czy za pośrednictwem osób trzecich. Tego też oczekujemy od naszych partnerów biznesowych. 
  18. Nie wspieramy finansowo żadnej partii politycznej.
 
 
 

§5 Ochrona własności intelektualnej

 

  1. Wykorzystujemy pomysły, materiały, oprogramowanie, informacje innej osoby lub podmiotu, tylko jeżeli posiadamy do nich uprawnienia.
  2. Korzystamy z oprogramowania osób trzecich, do którego jesteśmy uprawnieni.
  3. Chroniąc naszą własność intelektualną korzystamy wyłącznie z zatwierdzonych przez Spółkę narzędzi, oprogramowania, systemów i urządzeń.
 
 
 

§6 Bezpieczeństwo Informacji

 

  1. Dbamy o bezpieczeństwo informacji, chronimy dane osobowe.
  2. Bezpieczeństwo informacji jest dla nas niezwykle istotne. Przestrzeganie w tym obszarze przepisów krajowych oraz międzynarodowych wyznacza nasze standardy bezpieczeństwa strategicznego.
  3. Ze szczególną uwagą stosujemy przepisy prawa regulujące przepływ informacji poufnych, wrażliwych, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa.
  4. Chronimy dane osobowe naszych pracowników i partnerów traktując je w sposób rzetelny i poufny oraz przeciwdziałamy ich niewłaściwemu wykorzystaniu.
  5. Informacje o funkcjonowaniu Spółki traktujemy z należytą starannością. Nie przetwarzamy danych w miejscach publicznych, np. w samolocie, restauracji czy pociągu.
  6. Rozwijamy systemy obrony przed atakami w cyberprzestrzeni oraz kradzieży informacji w sieci internetowej.
  7. Każdy z nas jest osobiście odpowiedzialny za stosowanie się do obowiązujących przepisów prawa dotyczących informacji prawnie chronionych oraz do obowiązujących w Spółce regulacji dotyczących postępowania z wiadomościami stanowiącymi informacje niejawne oraz tajemnicę przedsiębiorstwa.
  8. Realizujemy programy budujące świadomość naszych pracowników i współpracowników w zakresie bezpieczeństwa informacji w tym ochrony danych osobowych, 
  9. Nadzorujemy dostępy do naszych pomieszczeń.
 
 
 

§7 Poszanowanie środowiska naturalnego

  1. Angażujemy się w ochronę środowiska.
  2. Prowadzimy działalność tak, aby w minimalnym stopniu negatywnie wpływać na środowisko naturalne i być zgodnym z wymaganiami prawa oraz przyjętymi normami.
  3. Kształtujemy świadomość ekologiczną naszych pracowników i współpracowników poprzez zapewnienie dostępu do aktualnej wiedzy w tym zakresie oraz do inicjatyw proekologicznych.
 
 
 

§8 Zgłaszanie działań niepożądanych

 

  1. Jeżeli uważasz, że ktoś z Twojego otoczenia służbowego (inny pracownik, klient, kontrahent, dostawca czy inna osoba) działa niezgodnie z prawem lub niniejszym Kodeksem, jesteś zobowiązany/a zgłosić ten fakt do Dyrektora Administracji.
  2. Możesz to zrobić:

(i)  przesyłając wiadomość e-mail na adres e-mail: zgloszenia@cloudware.pl  

(ii)  listownie na adres Cloudware Polska sp. z o.o., ul. J.P. Dziekońskiego 1, 00-728 Warszawa. 

Każda osoba, która w dobrej wierze zgłasza naruszenie, podlega ochronie. Zgłoszenie podejrzenia naruszenia zasad Kodeksu nie powoduje jakichkolwiek negatywnych konsekwencji wobec pracownika/współpracownika. Każde zgłoszenie traktowane jest w sposób poważny i uczciwy i rozpatrywane jest bezzwłocznie. Jeśli na podstawie analizy sytuacja tego wymaga, podejmowane są odpowiednie działania naprawcze.  

pl_PLPL

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.

Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.